برنامه استعدادیابی گالوپ در مدارس

برنامه استعدادیابی گالوپ در مدارس ، یک برنامه علمی و عملی استعداد یابی تحصیلی و استعداد یابی شغلی با تکیه بر بیش از ۴۰ سال مطالعه و پژوهش در سراسر دنیا است. هدف برنامه استعدادیابی گالوپ در مدارس، کشف و پرورش استعدادهای برتر دانش آموزان در رده سنی ۱۱ تا ۱۵ سال می باشد. این برنامه دارای ۳ بخش اصلی است:

۱. دانش آموزان

همه دانش آموزان با استعداد و توانمند هستند. کارهایی وجود دارد که می توانند بهتر از بسیاری از افراد دیگر انجام دهند. این استعدادها آنها را منحصر به فرد می سازد. یک ضرب المثل وجود دارد که می گوید: ” آدم بی استعداد وجود ندارد، اما انسان های بااستعداد زیادی وجود دارند که استعداد های خود را نمی شناسند”. برنامه استعدادیابی گالوپ در مدارس، با اجرای تست مهارت یابی گالوپ آنلاین و یا همان تست استعدادیاب گالوپ و ارائه پکیج آموزشی کشف و پرورش استعدادها، به دانش آموزان کمک می کند تا استعدادهای برتر خود را کشف کرده و خود را به عنوان یک انسان مثبت، تأثیرگذار و با استعداد بپذیرند.

 

برنامه استعدادیابی گالوپ در مدارس

۲. والدین

موفقیت آینده فرزندان، به حمایت و توجه والدین وابسته است. از بهترین راه ها برای کمک به فرزندانمان این است که کمک کنیم زندگیشان را براساس استعداد های برترشان بسازند. به عبارت دیگر استعدادها و پتانسیل های خود را به نقطه قوت و توانایی تبدیل کنند.

شناسایی استعدادهای فرزندان برای هر پدر و مادری یک چالش عمده محسوب می شود. برنامه استعدادیابی و تست آنلاین استعداد یابی به والدین کمک می کند تا استعدادهای فرزندان خود را تشخیص داده و آنها را بهتر بشناسند. به عنوان اولین تأثیر اجرای برنامه استعدادیابی و تست آنلاین کشف استعداد، رابطه مثبت تری میان والدین و فرزندان برقرار می شود. یکی از مهم ترین چیزهایی که باید به خاطر داشته باشید این است که مردم، جهان را با فیلترهای شخصیشان می بینند. فرهنگ، تربیت، خانواده های متفاوت، تحصیلات، مطالبی که می خوانیم، تجربه های شغلی، دوستان و غیره روی فیلترهایمان تاثیر می گذارند. فیلترهایمان باعث می شوند درباره ی چیزهایی که میبینیم و می شنویم قضاوت شخصی داشته باشیم. به طور مثال فیلتر های والدین یک فرد ممکن است یکی از موارد زیر باشند:

  • همدلی می تواند خوب باشد.
  • گفتن یک لطیفه در مدرسه ممکن است بد باشد.
  • فکر کردن درمورد آینده ممکن است ارزشمند باشد.
  • ناراحت شدن از باختن یک بازی فوتبال ممکن است واکنش بیش از حد شناخته شود.

خانواده دیگر، با فیلتر های منحصر خودش ممکن است بگوید لطیفه گفتن در مدرسه نشانگر اجتماعی بودن فرزندش است. یا ناراحت شدن درمورد باختن یک بازی، یک بخش طبیعی رقابت جویی است. 

ما فیلتر های متفاوتی داریم و فرزندانمان هم فیلتر های خودشان را دارند.  هر استعداد یک فیلتر است.

یک بچه به دلیل حس شوخ طبعی قدرتمندی که در وجودش است، موقعیت را مناسب لطیفه گفتن تشخیص می دهد. یک بچه که تمایل زیادی به یادگیری دارد ممکن است پس از تمام شدن یک کار و پروژه برای افزایش دانسته هایش در آن موضوع در اینترنت جستجو کند. یک بچه با استعداد ارتباطی برای آشنا شدن با فرد جدید در مدرسه و کلاس پیش قدم می شود. حتی اگر دوستان صمیمی او این کار را نکنند. 

یک بچه با استعداد رقابت جویی طبیعتا نسبت به باختن حساس خواهد بود. بچه ای که عاشق منظم کردن است، ممکن است دکوراسیون اتاقش را بیشتر از تعدادی که والدینش لازم می دانند عوض کند. با توجه به فیلترهای استعدادها و تست استعداد ، این کارها می توانند نمونه های استعدادهای ممتاز، کنجکاو، ارتباطی، رقابت جو و مدیر باشد.

برنامه استعدادیابی گالوپ در مدارس و استعداد یابی تحصیلی ، با ارائه گزارش تست استعدادیابی فرزندتان به شما کمک می کند فیلتر های فرزندتان را بهتر بشناسید.  این را هم متوجه می شوید که فیلتر های آنان متفاوت از فیلتر های شما و خواهر و برادرشان یا هم سن و سالانش است.

به عنوان والدین برای ما مهم است که مدافع فرزندانمان باشیم. افرادی که به فرد کمک می کنند در زندگیشان بهترین ها را در وجود خود دیده و روی آن ها تمرکز کنند. همیشه تعدادی افراد منفی اطراف فرزندانمان هستند که ضعف هایشان را دیده و به رفتار هایشان برچسب منفی می زنند.

به عنوان پدر یا مادر شما میتوانید یکی از افرادی باشید که:

به فرزندتان کمک می کنید زندگی را از دید توانایی هایش ببیند.

تست استعدادیابی آنلاین مانند تست گالوپ ، تست استعدادیابی هالند ، آزمون تیپ شخصیتی mbti و انواع آزمون استعداد یابی آنلاین  می توانند ما را در این راه بهتر راهنمایی کنند.

۳. معلمان/ مدیران

موفقیت دانش آموزان، موفقیت یک کشور است.  تصور کنید که بتوانید استعدادهای برتر تک تک دانش آموزان را کشف کنید و بتوانید از آنها در مسیر موفقیت پشتیبانی کنید.  اجرای برنامه استعدادیاب گالوپ در مدارس، تأثیر مادام العمر بر نگرش مثبت دانش آموزان نسبت به خودشان می گذارد.  اجرای این برنامه به معلمان، مدیران و تمامی دست اندرکاران مدارس کمک می کند نقش مؤثرتری در رشد و تربیت دانش آموزان ایفا کنند.

 

اینستاگرام

ما را در اینستاگرام دنبال کنید